Fan van Ajax
Nieuws

Ajax en Óscar García gaan per direct uit elkaar

Het avontuur van Óscar García bij Ajax is ten einde. De Amsterdamse club bevestigde zondag dat de Spaanse trainer per direct vertrekt en niet terugkeert naar Jong Ajax na zijn periode als interim-trainer van het eerste elftal.

García werd in februari aangesteld bij de beloftenploeg, maar schoof een maand later door naar Ajax 1 om het seizoen af te maken. Hoewel hij eerder aangaf terug te willen keren naar Jong Ajax, hebben beide partijen uiteindelijk besloten de samenwerking te beëindigen.

De Spanjaard verlaat de club na iets meer dan vier maanden. Onder zijn leiding eindigde Ajax als vijfde in de Eredivisie, maar wist het via de play-offs alsnog een ticket voor de voorrondes van de Conference League te bemachtigen.